miercuri, 8 aprilie 2009

Jos mafia, sus patria

Editorial, Monitorul de Suceava, 6 aprilie 2009

De-a lungul celor aproape 20 de ani de la Revolutie au fost folosite multe sloganuri electorale, din dorinta unora sau a altora de a atrage voturi catre un partid politic sau o persoana. Vadim a fost unul dintre cei care au inventat sloganuri radicale, de genul jos mafia, sus patria, fara a avea un succes extraordinar, daca excludem intrarea in turul al II-lea al prezidentialelor din 2000. Traian Basescu a fost, la randul lui, un revolutionar in ceea ce inseamna mesajul politic si campania electorala in general.

Cel care ii spunea in 2000 lui Roman "Petre, esti cel mai bun", si-a perfectionat de-a lungul timpului comunicarea politica, reusind in majoritatea cazurilor sa isi asigure succesul electoral. Rand pe rand a castigat bataliile cu ceilalti candidati, alegandu-si subiecte de campanie prin care solicita consiliu general din partea PD pentru a putea deveni primarul general al capitalei care sa schimbe radical fata Bucurestiului. Iar mai tarziu, in toamna lui 2004, renuntand la fotoliul de primar - proaspat castigat, s-a aruncat in lupta pentru presedintia Romaniei. Campania pentru prezidentiale l-a gasit pe Traian Basescu, ca despre el este vorba, in situatia de a inventa noi subiecte spumoase de campanie, care sa suscite interesul public si care sa fie in primul rand acceptabile si dorite de marea majoritate a romanilor. "Sa traiti bine" a fost unul dintre cele mai mincinoase mesaje de campanie, dar, prin asocierea cu alte sloganuri de tipul "schimbarea sistemului ticalosit", sau "nu pot ei fura, cat poti tu vota", s-a ajuns in situatia din turul II, cand candidatul Aliantei DA, PNL-PD, a castigat alegerile pentru Cotroceni, cu circa 200.000 de voturi mai mult decat candidatul PSD, Adrian Nastase.

Manipularea prin comunicare publica a fost folosita de multi actori politici in ultimii ani, iar acum, peste timp, cand privesti inregistrarile unor dezbateri televizate, iti dai seama de modul in care credinta in anumiti candidati a fost mutata, brutal si fara nici un scrupul, in zona altor candidati care au promis marea cu sarea, chiar daca erau convinsi de goliciunea mesajelor lor si de imposibilitatea de a pune in practica cele promise.

Ce s-a intamplat cu lupta impotriva coruptiei si a sistemului ticalosit, ce s-a intamplat cu mult discutata axa Washington - Londra - Bucuresti, ce s-a intamplat cu sa traiti bine? Aproape nimic, sau chiar mai rau decat era in trecut. De la acuzele din campania din 2004, prin care se vehiculau interese ale unor grupuri economice corupte, masurate in numarul de termopane, numarul de pixuri de campanie, sau numarul de case detinute de unul sau de altul, am ajuns, la distanta de 5 ani, sa asistam la prezentarea in mass media a noilor grupuri de interese, a caselor detinute de familia Basescu, sau la asocierea fratelui si a fiicelor in diverse combinatii discutabile in ceea ce priveste suspiciunile de coruptie si de asigurarea unei protectii de stat prin intermediul institutiilor care ar fi trebuit sa sanctioneze tocmai un asemenea comportament.

Cazurile cele mai noi, legate de persoane precum Puiu Popoviciu, Gigi Becali, dar si cazurile care vor urma in perioada urmatoare, nu fac altceva decat sa intareasca faptul ca lupta impotriva sistemului ticalosit sa fi fost doar un slogan prafuit de campanie, preocuparea celor care au realizat schimbarea de putere
fiind doar schimbarea de forma, prin crearea unui sistem si mai hidos si mai schimonosit, care isi propune in prezent, prin codurile juridice, sa dea o lovitura de gratie libertatii de exprimare.
Nu fac in nici un caz o pledoarie impotriva lui Traian Basescu, dar cred cu tarie ca in toamna acestui an avem obligatia sa alegem un alt presedinte, un om care sa cunoasca diplomatia si sa o respecte atat in tara cat si peste hotare, un om care sa cunoasca realitatile Romaniei, sa le prezinte asa cum sunt si sa promita doar ceea ce se poate face, un om care sa cunoasca functionarea statului si care sa respecte intr-adevar separatia puterilor in stat.

Am ajuns, ca dupa o tranzitie pacatoasa de 20 de ani, sa o luam de la inceput, insa sper ca acest inceput sa fie inceputul pe care il asteapta romanii si in care mai spera, mai ales ca previziunea lui Silviu Brucan a ajuns la scadenta.
Cred ca acum a venit momentul ca patria, oricat de demonetizat ar fi fost acest termen, sa fie pusa mai presus decat interesul personal sau de partid, daca mai vrem ca Romania sa mai insemne ceva pe harta lumii.

Un comentariu:

ZIUA de Constanta spunea...

ZIUA de Constanta, ziar interzis de Mazare

Începând cu data de 6 aprilie a.c., mai mulţi cititori ne-au sesizat că, în chioşcurile Conpress Group nu au găsit ZIUA de Constanţa, iar abonamentele ce trebuiau distribuite prin grija aceleaşi companii nu au inclus şi ediţia locală a ziarului ZIUA. După verificarea informaţiilor a reieşit că situaţia prezentată este reală, fapt confirmat şi de vânzătorii de la punctele de distribuţie a presei ce aparţin societăţii Conpress Group şi în care ziarele sunt difuzate de SC Tutun şi Ziare SRL. De asemenea, responsabilii de chioşcuri ne-au comunicat că nici nu vor mai primi acest ziar, lucru ştiut de la şefii lor. SC Tutun şi Ziare SRL are ca unic asociat firma Conpress Group SRL, în acţionariatul căreia îl regăsim pe primarul Constanţei, dl. Radu Mazăre. Societatea deţine 85% din distribuţia de presă din Constanţa. Cu alte cuvinte, monopolul. Vânzarea ziarelor distribuite de SC Tutun şi Ziare SRL se face în chioşcurile ce aparţin Conpress Group, pe terenuri cesionate de la primăria condusă de Radu Mazăre. Cum linia ziarului nostru a fost întotdeauna echidistantă şi a prezentat atât părţile pozitive, cât şi pe cele negative ale administraţiei publice locale, dar şi ale activităţii primarului Radu Mazăre nu ne rămâne decât să afirmăm că edilul este deranjat de prezenţa noastră pe piaţa media constănţeană şi că scoaterea ziarului ZIUA de Constanţa de la difuzare din chioşcurile Conpress Group nu poate fi considerată decât o formă de interzicere a cotidianului nostru.


Este adevărat că încă de la sfârşitul lunii noiembrie 2008, SC Tutun şi Ziare SRL a informat că „datorită costurilor logistice ridicate“, se află în imposibilitatea de a mai distribui ZIUA de Constanţa. Adresa din 28.11.2008 a fost urmată de alte documente care menţionau acelaşi aspect, fără a avea însă urmări. În fapt, documentele transmise de SC Tutun şi Ziare SRL pot fi considerate avertismente ale societăţii de distribuţie faţă de materiale de presă apărute în cotidianul nostru. După cum precizam, prima adresă purtând semnătura directorului Tutun şi Ziare SRL a fost primită pe 28.11.2008, la doar două zile după ce ZIUA de Constanţa îşi arăta solidaritatea faţă de jurnalista Feri Predescu şi se alătura demersului de susţinere a acesteia pentru strângerea banilor cu care trebuie să-l despăgubească pe primarul Radu Mazăre (http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/social/...). Următorul document, semnat de acelaşi director a fost datat 11.03.2009. În ediţia din 25 martie a.c. prezentam informaţii referitoare la terenul pe care Beatrice Mariş, judecătoarea care a condamnat-o pe Feri Predescu în procesul cu Mazăre primise de la edil, prin dispoziţie de primar, teren pe legea 10 din 2001 (http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/...). Punctul culminant l-a reprezentat materialul „Mazare: «M-au votat 70% din constănţeni» Greşit: NU l-au votat 70% din constănţeni“ (http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/deschidere-editie/...), apărut în ZIUA de Constanţa pe 31 martie 2009. considerăm că acesta a fost motivul care a dus la interzicerea cotidianului nostru în chioşcurile Conpress Group.


Am ales să nu facem cunoscut faptul că am fost interzişi în chioşcurile Conpress Group imediat după ce s-a demonstrat acest aspect din cauza faptului că nu am dorit să întinăm Săptămâna Mare cu probleme de acest gen. Cu toate acestea, SC Tutun şi Ziare SRL a recurs la demersul comunist şi a interzis distribuirea cotidianului ZIUA de Constanţa cu exact o săptămâna înainte de sărbătoarea Învierii Mântuitorului. În acest sens, am considerat necesar să aducem la cunoştinţa opiniei publice abuzul la care au recurs mai-marii urbei, interzicând un ziar considerat de conducerea Primăriei şi a Consiliului Judeţean, ca fiind unul de opoziţie. ZIUA de Constanţa îşi informează cititorii că va aplica metoda de difuzare proprie, într-un număr şi mai mare de exemplare, care se va completa cu ediţia on-line www.ziuadeconstanta.ro. Ataşat comunicatului de presă puteţi găsi toată documentaţia care ne susţine afirmaţiile, însoţită de un link către filmări în chioşcurile Conpress Group, mail-uri şi sesizări telefonice de la cititori care atestă faptul că ziarul ZIUA de Constanţa nu mai este distribuit în acele puncte de difuzare a presei.

http://www.ziuaconstanta.ro/comunicate-de-presa/ziua-de-constanta-comunicate/ziua-de-constanta-ziar-interzis-de-mazare.html