luni, 15 decembrie 2008

300 de articole

Asta e, am ajuns la 300 de postari pe blog. As fi dorit sa scriu astazi o paralela intre prima zi in Parlamentul Romaniei (15 decembrie 2008) si prima zi in Parlamentul European (10 decembrie 2007).

Din pacate politica romaneasca nu imi lasa libertatea deplina, nici macar pe propriul meu blog. Asa ca voi reveni maine cu paralela Bruxelles - Bucuresti.

Pana atunci cateva comentarii referitoare la ceea ce a fost azi in politica damboviteana. Cand toate lucrurile pareau a fi in regula, cand unii paseau timid, dar hotarat in ceea ce inseamna pactul pentru Romania, cand altii (PNL si UDMR) isi acceptau deja situatia de opozitie, apare Theodor Stolojan si arunca pisica in valurile Dambovitei.

Asta este, suntem o tara balcanica si cand lucrurile merg bine se trezeste cineva si ne pune sa o luam de la capat.

Nu contest dreptul domnului Stolojan la viata privata, dar a acceptat si chiar a multumit presedintelui pentru nominalizare. Contest insa timing-ul ales: taman ziua in care se constituia noul legislativ, cel atat de promis romanilor ca prin votul uninominal pe care il vor da candidatilor, se va schimba, ba chiar reforma clasa politica.

Ziua de luni, 15 decembrie 2008, trebuia sa fie ziua parlamentului, trebuia sa fie o zi in care noii alesi sa poata pasi intr-un mandat coerent, sa poata formula cateva pareri sau viziuni pentru viitor. In loc de asta, ne-am pricopsit cu o ploaie de stiri si de informatii pe surse, care mai decare mai SF, discutandu-se despre orice posibilitate de a forma viitorul guvern.

Eu l-am cunoscut pe dl Stolojan la Bruxelles, in Parlamentul European, in comisia pentru bugete, din care faceam parte amandoi. L-am vazut razand, binedispus, fericit intr-un cuvant. De ce? Nu as putea spune exact, poate si datorita faptului ca la Bruxelles politica inseamna altceva. Nu piedici puse din spate, nu negocieri nerespecate, intr-un cuvant: altceva.

Ma bucur, daca pot sa spun asa, ca a hotarat sa se retraga, la timp, cu toate ca, asa cum am spus, momentul e nefericit. Poate cel mai nefericit. E viata lui si poate ca a decis bine. Problema este ce facem mai departe. S-a pus trotilul, s-a montat fitilul si s-a dat deja scanteia. Si cand se intampla asta? Exact atunci cand Romania avea cel mai mult nevoie de liniste si intelegere, pentru ca vin vremuri grele, indiferent de vointa noastra politica sau nu, colorata in rosu, portocaliu, galben sau verde.

Dar de ce sa fie bine, cand poate sa fie rau?!

Niciun comentariu: