marți, 9 decembrie 2008

1 AN de Mandat

Maine, 10 decembrie, se implineste un an de cand mi-am preluat mandatul de parlamentar european. Un an complicat si complex in acelasi timp, un an in care am descoperit o parte din universul european, un an in care am invatat multe lucruri legate de politica europeana.

Am activat in doua comisii importante ale PE, comisia pentru bugete (membru plin) si comisia pentru control bugetar (membru supleant) si in doua delegatii pe cat de complicate, pe atat de contrastante, delegatia Israel si delegatia MASHREK (Siria, Iordania, Egipt, Liban).

Au fost multe activitati, la Bruxelles, Strasbourg, Napoli si in tara. Am facut mai bine de 50.000 mile cu avionul si zeci de mii de kilometri cu trenul, cel lent si amarat pe ruta Suceava - Bucuresti si retur si evident cel modern si rapid pe rutele Paris - Bruxelles, Londra - Bruxelles, sau Paris - Strasbourg.

Au trecut, asadar, 12 luni in care viata mea s-a impartit: o parte legata de familie, care a ramas acasa la Suceava (si vreau sa le multumesc alor mei, sotiei, copilului si parintilor, pentru ca au acceptat aceasta despartire fie ea si temporara) si o parte profesionala, care s-a impartit la randul ei in doua componente: parlamentara si politica. A fost si un an politic incarcat, cu doua campanii electorale dificile, cea de la locale si cea pentru alegerile parlamentare uninominale, la cea din urma participand ca si candidat, reusind sa castig alegerile in colegiul 4 Falticeni, la Camera Deputatilor.

Realizari:
- 2 rapoarte importante in calitate de membru al comisiei pentru bugete
1 Raportul referitor la propunerea de decizie a Parlamentului European si a Consiliului de stabilire a unui program comunitar multianual privind protectia copiilor care utilizează internetul si alte tehnologii de comunicare
2 Raportul privind reforma PAC - Politica Agricola Comuna

- interventii in plen, privitoare la chestiuni de importanta majora, precum si intrebari adresate Comisiei Europene si Consiliului Europei
1 Prelungirea duratei de exploatare a depozitelor de gunoi din judetul Suceava, Romania
2 Incalcare grava a obiectivului de reducere a disparitatilor regionale existente
3 Cota de lapte
4 Protecia copiilor care utilizeaza internetul si alte tehnologii de comunicare
5 Platile pentru proiectele finantate in cadrul Programului SAPARD in Romania
6 Stadiul actual al absorbtiei fondurilor structurale si de coeziune

Regrete:
In primul rand, regret faptul ca Romania nu s-a putut constitui ca un grup puternic, unitar, in care sa fie inclusi toti cei 35 de parlamentari europeni, cauza fiind fragilitatea sistemului politic romanesc si lipsa de dialog constructiv, cauzat de lupta pentru putere din perioada 2004 - 2008.
In al doilea rand regret faptul ca nu am avut posibilitatea sa imi aleg, la inceput de mandat, comisia pentru dezvoltare regionala, pentru care eram mult mai bine pregatit din punct de vedere profesional decat pentru comisia pentru control bugetar ( in care am activat ca membru supleant). Explicatia este simpla, deputatii romani au ajuns in PE ultimii, deabia in data de 10 decembrie 2007, locurile disponibile in comisiile PE fiind limitate - practic nu am avut de ales.

Planuri de viitor:
Plec in Parlamentul Romaniei, ca deputat, cu speranta ca Romania poate si trebuie sa fie schimbata din interior si am convingerea ca experienta de 1 an in legislativul european va constitui un atu important pentru mine si o punte de legatura Romania - UE, pe care va trebui sa o consolidam in viitor. Sper, in acelasi timp, ca intr-o buna zi sa ma intorc la Bruxelles, pentru ca de aici se da ora exacta, cu mentiunea ca depinde doar de statul membru daca o accepta si o utilizeaza in beneficiul national, sau nu.

2 comentarii:

Senatoru' spunea...

Credeti k pe urmatoarea campanie electorala din martie-aprilie....cand va fi se poate realiza un schimb de experienta intre membri PES? Aici ma refer desigur la tinerii care participa in campania electorala pt parlamentul european. Trebuie sa profitam de faptul ca aceste alegeri vor avea loc in aceasi perioada in toate statele UE si sa aratam ca PES e unit si pe plan european.

De exemplu noi in 2007 am avut 2 fete de culoare care stateau pe strada sa imparta pliante. Au lasat o impresie buna....deoarece am facut un altfel de campanie :D

Bafta mare in parlament ;)

Ioan Catalin Nechifor spunea...

@senatoru
e buna ideea ta si vreau sa iti spun ca e deja discuatata in grupul PES din PE. Sper sa o punem in practica si sa trimitem tineri in alte tari si sa primim tineri in campanie la noi. Au fost deja cateva schimburi de experienta, cum ar fi alegerile din Spania, la care, din cate stiu, au participat si tineri din PSD. Conditiile sunt cam asa: fiecare isi plateste deplasarea, iar cheltuielile de sedere se acopera de partidul la care te duci sa faci campanie. Evident e necesara cunoasterea limbii statului in care te deplasezi.