duminică, 5 octombrie 2008

Cineva, acolo sus, ma iubeste

Astazi am scapat cu zile, in urma unui accident de circulatie. Conduc din 1992 si pana astazi m-a ferit Bunul Dumnezeu de astfel de incidente majore. Am avut cateva tamponari usoare, insa izbitura si zgomotul de metal dislocat imi va ramane multa vreme in minte.

Veneam de la aeroportul din Iasi, astazi 5 octombrie, unde l-am lasat pe Josep Borrell Fontelles, fostul presedinte al Parlamentului European si pe Corina Cretu, colega mea din legislativul european. Vremea era mohorata, cu o ploaie mocanita de toamna, cu un carosabil destul de alunecos, cand, in jurul orei 14.15, intr-o curba periculoasa din localitatea Baltati, am depasit doua autoturisme avariate usor. Fiind un drum modernizat, cu doua benzi pe sens, am trecut dupa depasire pe banda de la marginea carosabilului, urcand o rampa catre o curba larga la dreapta, fara prea multa vizibilitate. Mergeam destul de incet, dupa ce, in cursul diminetii am avut un parcurs dificil de la Sucevita la Iasi, cu o oprire la Falticeni, unde am avut o conferinta de presa si am vizitat muzeul Ion Irimescu. De fapt o tentativa de muzeu, pentru ca primaria din Falticeni nu s-a obosit sa reabiliteze cladirea in care maestrul Ion Irimescu si-a donat o mare parte din lucrarile de arta create in cei 103 ani de viata. Astazi a fost o zi ploioasa de dimineata pana seara, traficul fiind mult ingreunat. Vreau sa le multumesc celor doi politisti de la Serviciul Politiei Rutiere Iasi care ne-au asigurat deplasarea fara probleme de la Motca (limita de judet dintre Suceava si Iasi) pana la aeroportul Iasi. Am ajuns la timp si chiar daca cursa Iasi Bucuresti a fost intarziata, domnul Borrell a ajuns seara asta la Paris.

Dupa cum va spuneam, dupa ce am depasit cele doua masini avariate, m-am retras pe banda de la marginea drumului, urcand catre varful pantei. La un moment dat am vazut in fata mea, cam la 20 de metri, cum un autovehicol Mercedes Spriter paraseste banda de la mijlocul axului, de pe celalalt sens al drumului si se indreapta in mare viteza direct catre mine. Nu am avut timp decat sa calc pedala de frana, dar nu pana la podea si m-am tinut foarte strans de volan, stiind ca urma un impact violent. Ceea ce s-a si intamplat, Sprinterul intrand in plina viteza in aripa stanga si in portiera in dreptul careia ma aflam la volan. Am avut un noroc fantastic, cu siguranta a fost Voia Celui de Sus, pentru ca masina mea, o Toyota RAV 4 si-a facut pe deplin datoria.

M-am trezit in sant, cu roata dreapta blocata, ceea ce m-a salvat de la o rasturnare in afara carosabilului. Mi-am dat seama ca traiesc, dupa ce am simtit o durere acuta in piept, in zona toracelui. M-am uitat in oglinda retrovizoare, am vazut ca nu sunt plin de sange si dupa circa 5 minute am reusit sa ies pe portiera din dreapta, cea din stanga fiind blocata.

Au urmat procedurile firesti, intalnirea cu soferul moldovean care a declarat ca nu stie cum s-a putut intampla accidentul, am sunat la 112, in scurt timp a venit si echipajul politiei din Baltati, care au avut o zi plina. In afara de accidentul pe care l-am depasit si de accidentul in care am fost implicat, la scurt timp s-au mai ciocnit 2 masini in acea curba a mortii. Am reusit sa obtin o masina de tractare si dupa 2 ore si jumatate de declaratii si suflat in fiole (nu consumase nici soferul moldovean alcool) am reusit sa plec spre casa, cu aceeasi durere in zona toracelui. Din ceea ce am vorbit cu cativa prieteni de profesie medici am inteles ca s-ar putea sa fi scapat fara fisuri sau fracturi, insa voi vedea maine la spital. Am mai avut odata noroc, deoarece la nici 20 de minute dupa impact a oprit o masina de Suceava, in care se aflau vecinii mei de bloc, care se intorceau cu copiii de la Iasi. Asa ca am ajuns in cele din urma acasa, la sotia si copilul meu si astept sa ma fac bine.

Multumesc Bunului Dumnezeu, va multumesc si voua, celor care m-ati ajutat si m-ati sunat si v-ati interesat de starea mea.

3 comentarii:

Corina spunea...

Catalin, imi pare foarte rau ca, dupa plecarea noastra, ai avut acest accident de circulatie. Ii multumesc si eu lui Dumnezeu ca nu ai patit nimic foarte grav. Ar trebui insa sa iti faci un control, neaparat.
Iti multumesc din suflet pentru maniera impecabila in care ai organizat vizita dlui Borell la Suceava. Multumesc pentru ospitalitatea si disponibilitatea ta. Ii multumesc si dlui Marza, din tot sufletul.
Iti doresc succes la alegeri si mai ales sanatate si bucurii. O seara buna si sa ne vedem cu bine la Bruxelles!

Ioan Catalin Nechifor spunea...

mersi mult corina, ma bucur ca v-a placut

Anonim spunea...

Domnule Nechifor, cum definiti O TENTATIVA DE MUZEU? Si, daca e sa ramanem in termenii dvs., ce a facut CJ Suceava, ce tentative ati avut, dvs si dl Mirza, pentru a sprijini reabilitarea Muzeului Irimescu?