duminică, 14 septembrie 2008

Autostrada soarelui apus

Astazi am ajuns la scoala de vara aTSD, chiar daca e deja mijlocul lui septembrie si chiar daca vremea e mai mult de toamna.

Am venit cu masina de la Suceava si ajungand in Slobozia am vazut un indicator rutier, pe fond verde (asta insemnand in orice tara civilizata semnul de autostrada), avand inscrisul Constanta 120km, in dreapta pictogramei de autostrada.

In loc sa merg pe varianta pe care o cunosteam, cea prin Giurgeni Vadul Oii, fac dreapta spre Legliu gara, gandindu-ma ca poate s-o fi inaugurat autostrada soarelui A2 si poate ca n-am aflat eu.

Toate bune si frumoase, autostrada pare ok, kilometrii fug repede in fata masinii, din loc in loc cate un spatiu de servicii, evident fara prea multe servicii. Masini cam putine, pe masura ce se intuneca. La un moment dat, pe la km 140 vad pe banda a doua, bucati din gardul de protectie vizuala intre cele doua sensuri, un adevarat pericol public, dublat la ceva distanta de cateva butoaie de vopsea abandonate pe calea de rulare. Si ca tacamul sa fie complet apar si biciclistii.

Dupa jumatate de ora indicatorul, tot verde, arata Constanta 75 km. Ma gandesc ca totusi e bine, in ciuda pericolelor de pe autostrada, insa bucuria e scurta, intru-cat se semnalizeaza sfarsitul autostrazii Bucuresti - Constanta, in pofida faptului ca orice om de buna credinta ar fi considerat, ca si mine, ca atat timp cat se semnalizeaza pe fond verde o localitate, atunci, in mod firesc ar trebui sa ajungi pe autostrada la destinatia respectiva.

Doar la noi s-ar putea intampla asa ceva.

In final, am ajuns la Mamaia, dupa un ocol inutil de cateva zeci de kilometri si cu o pierdere de timp corespunzatoare, pentru faptul ca administratorii autostrazii mint cu nerusinare si induc deliberat in eroare participantii la traficul rutier.

Sa le fie rusine lor si celor care au promis 800 km de autostrada si nu au facut decat 5.

Niciun comentariu: