miercuri, 18 iunie 2008

Blestemul portocaliu?!

Romania a fost invinsa, seara trecuta la Berna, de reprezentativa Olandei, portocala mecanica. Nu prea am chef sa comentez despre modul in care ne-am taiat singuri craca, insa cateva lucruri tot o sa le spun, ca doar la fotbal si la politica ne pricepem cu totii.

In primul rand, inclin sa cred ca italienii si francezii erau indreptatiti sa puna presiune asupra echipei Olandei, in sensul ca acestia sa isi apere corect sansele. Nu cred ca se putea pune in discutie posibilitatea unui blat, chiar daca fotbalul romanesc are o experienta serioasa in acest sens (ca DNA-ul nu a probat nimic inca, este o alta chestiune), dar anumite momente ale partidei au fost discutabile.

In al doilea rand, explicatia lui Piturca, cea prin care spunea ca baietii au vazut pe monitor la pauza scorul partidei Italia - Franta si vezi doamne, de aia au jucat prost in a doua repriza, mi se pare tipic romaneasca si nu are nicio legatura cu principiul sportiv, olimpic. Orice echipa de turci, din oricare divizie a campionatului lor, ar fi tratat cu totul altfel jocul. Ati vazut prestatia lor in meciul pe care Turcia l-a intors impotriva Cehiei, de la 0-2, la 3-2. De aia turcii au fost cotropitori si noi, romanii am fost cotropiti si mai suntem inca.

Sigur, Olanda nu e Cehia, insa echipa a doua a portocalei mecanice putea fi invinsa ieri seara, mai mult, exista unele voci care afirma ca olandezii si-ar fi dorit ca Romania sa castige, insa nu puteau merge atat de departe incat sa rateze la nesfarsit (vezi Robin Van Persie si Arjen Robben) si eventual sa-si dea autogol, in locul neputinciaosei "mamaligi" romanesti.

Inchei, pe un ton politic, usor rautacios, spunand ca Romania a fost invinsa de culoarea portocalie, cea care ne-a ademenit la inceput si ne-a lasat sa credem in victorie, aratandu-si in final adevarata fata prin administrarea unui sec 2-0. Fara drept de apel.

4 comentarii:

Anonim spunea...

MECIUL DE ASEARA A FOST LAMENTABIL. Este clar ca Olandezii ne invitau sa atacam si vroiau doar sa le dam un gol pentru ca apoi sa plimbe ei mingea si sa mai rateze din cand in cand cate o faza sa nu se zica ca ne-au lasat. Pai Olanda a jucat cu frana de mana trasa: au ratat, au alunecat, ne-au lasat spatii, s-au facut ca nu s-ar destul de sus la cap, nu ne-au faultat. ce vroiam, sa ne bage golul in plasa? ne-au batut niste pusti de 17-20 de ani, au facut antrenament cu noi.suntem slabi de tot, mentalitatea lasa de dorit.

Putin conta pana la urma daca ne calificam, macar sa fii luptat pana la capat, pentru suporteri.ne-am facut de ras. Mutu a scos o chestie de genul: am fost obositi. Pai ce, deja dupa doua meciuri sunt obositi? pai daca se calificau ce faceam? ne dadeau spaniolii vreo 10? pana la urma are dreptate Mutu, o echipa de obositi. iar chestia lui piturca cu scorul intre italia si franta alta scuza scoasa din palarie. i-a invata piturca sa joace turca....

Concluzia este clara: aseara nu s-a jucat nici cu cap, nici cu suflet, nici cu daruire. Mai au si curajul sa caute scuze, in loc sa spuna clar: asta e, am fost fraieri, nu am stiut sa jucam, v-am facut iluzii degeaba. oricum, de acum o sa stie si suporterii cu cine au de a face.

Andrei

Ioan Catalin Nechifor spunea...

@Andrei

Cea mai rea situatie in viata e cea in care iti dai seama ca ai fi putut sa reusesti, pentru ca totul depinde de tine. Echipa Romaniei nu a putut trece peste acest complex al mediocritatii. Pacat in primul rand pentru suporteri, dar si pentru jucatorii care s-au straduit si in calificari si in primele doua meciuri. Asta e mentalitatea noastra, de a ne multumi cu ce avem si de a nu ne dori mai mult.

Anonim spunea...

Să fim serioşi,ne-am îmbătat cu apărece.Eu mă gândeam că n-o să luăm nici un punct dar din fericire am găsit nişte echipe slabe şi am avut şi mare noroc.Din păcate Chivu nu avea timp sî stea prea mult la campionat deoarece are nunta îndată.

Anonim spunea...

chiar ca blestem, mai rau nu se putea...

Anton