miercuri, 4 iunie 2008

Am pierdut sau am castigat, mergem inainte

Am intrat in politica prin 2002, ca simplu membru de partid, activand mai ales la TSD Suceava. Sunt un om de stanga, cred in valorile doctrinei social democrate.

Alegerile locale din 2004 m-au gasit in ipostaza de membru al echipei de campanie. Lupta pentru castigarea primariilor, a consiliului judetean si in final a presedintelui a fost satisfacatoare. Ne confruntam la acea data cu PNL, PD, PC si sigur, restul partidelor care si-au inscris candidati in cursa electorala. Am castigat 72 de primarii, 17 consilieri judeteni, presedintele CJ. Am pierdut primaria municipiului resedinta de judet, aruncandu-l in lupta pe primarul in functie, care, in urma unei prestatii sterse, nu a reusit sa castige un nou mandat.

Am fost numit apoi, pe 13 august 2004, presedinte interimar al TSD la nivelul judetului Suceava, fiind ales in septembrie vicepresedinte TSD Romania, in echipa lui Victor Ponta. La alegerile parlamentare am fost numit director de campanie al Uniunii Nationale PSD+PUR, la nivel de judet. Si ar mai fi un lucru de spus: candidam pe locul 13 al listei la Camera Deputatilor. Am castigat 5 deputati si 2 senatori, adica jumatate din locurile Sucevei. Am pierdut, mai apoi, pe 12 decembrie 2004, presedintia Romaniei, Adrian Nastase obtinand atunci cu 6000 de voturi mai putin decat Traian Basescu, la nivelul judetului.

In 2006 am fost reales presedinte la TSD Suceava si mai apoi reconfirmat vice la TSD national, de data asta in echipa lui Nicu Banicioiu.

In 2007, dupa ce am castigat concursul "Ucenicul TSD" am ocupat locul 5 al listei PSD pentru Parlamentul European. Alegerile din 25 noiembrie 2007 le-am castigat la Suceava cu 30,7%, iar la scurt timp, am fost ales prim vicepresedinte la PSD, judetul Suceava.

In 2008, prin februarie, am demisionat din presedinte TSD, lasand calea libera si altor tineri. Alegerile locale din acest an au fost pentru noi, cei de la PSD Suceava, cele mai dificile de pana acum. Voi povesti mai pe larg dupa ceva timp. Rezultatele nu sunt prea bune pentru noi, avem 33 de primari din primul tur, am pierdut presedintia CJ, primaria Sucevei, suntem in opozitie la Consiliul Judetean si la Consiliul Local.

Dar mergem mai departe, atat timp cat oamenii vor fi alaturi de noi. Iar acest lucru l-am simtit in multele intalniri pe care le-au organizat colegii nostri in judet. Intalniri la care au participat, in ordinea cronologica, Adrian Nastase, Titus Corlatean, Victor Ponta, Ecaterina Andronescu, Marian Sarbu, Miron Mitrea, Mircea Geoana.

A fost o campanie grea si vreau sa le multumesc tuturor, atat celer de la centru, cat si celor din judet. N-a fost sa fie, insa cred ca avem capacitatea sa invatam din greseli. Si mai e un lucru important, pe care l-am mai spus si cu alte ocazii: PSD nu moare, ci mai mult redevine incet, incet ceea ce a fost. Pentru ca, indiferent de toate relele de care suntem acuzati, ramane, totusi, partidul care a facut cel mai mult pentru Romania si pentru romani.

4 comentarii:

Anonim spunea...

concluzia mi se pare exagerata, lasati-i pe altii sa se exprima asupra acestui lucru; dupa cate arata votul, sucevenii nu considera ca psd a facut cel mai mult pentru romania...

oricum, in romania este greu sa explici de ce voteaza oamenii cu dreapta sau cu stanga; cred ca multi nu mai vor sa auda de politica sau merg la vot doar pentru as face datoria de cetetean, fara sa se astepte la prea mari schimbari; dar d-voastra stiti mai bine, ati umblat prin teritoriu si ati vorbit cu oamenii.
Silviu

Anonim spunea...

spuneti despre rezultatul alegerilor ca nu a fost sa fie, de parca ar fi fost o loterie; ar trebui sa tageti mai bine invatamintele acestei infrangeri decat sa spuneti nu a fost sa fie, ca si cum nu membri PSD suceava sunt devina ci destinul...

Andrei

Ioan Catalin Nechifor spunea...

@Silviu

Din pacate saracia ii face pe multi sa accepte bani si sa voteze in consecinta, pentru simplul motiv ca nu au incredere in clasa politica. Iar banii, sau bunurile pe care le primesc drept mita electorala constituie pentru unii dintre ei singurul castig palpabil de pe urma clasei politice. Iar vina nu poate fi intr-adevar pasata de la un partid la altul, de la o guvernare la alta. Insa trebuie luate in calcul anumite nuante care au facut diferenta in politica de stanga sau de dreapta.

Ioan Catalin Nechifor spunea...

@Andrei

Votul e o loterie intr-o masura suficienta. De aceea si sondajele de opinie au o marja de eroare. Despre invataminte sunt cel mai dispus sa invat si din greseli si din reusite, dar sper sa nu fiu singurul. PSD are nevoie in continuare de schimbare si reforma, dar nu in varianta basesciana.