joi, 8 mai 2008

Ziua Europei e si ziua ta, romane!

In urma cu mai bine de 18 ani, in decembrie 1989, soarta Romaniei s-a schimbat.

Locul societatii multilateral dezvoltate a fost luat de un nou sistem. Incet, dar sigur, cu suisuri si coborasuri, viata romanilor s-a schimbat si ea.

De multe ori nazuintele si idealurile populare au contat foarte mult in drumul pe care Romania l-a urmat, insa acest drum a fost presarat, din nefericire, cu multe greutati si multa suferinta. Iar cei care au platit pretul, cei care au strans cureaua si cei care au asteptat rasaritul zilei de maine, suntem noi, cei 22 de milioane de romani. Unii au ramas aici, in tara in care s-au nascut, altii au hotarat sa isi incerce norocul pe alte meleaguri, departe de casa si de cei dragi. Unii au reusit, altii din pacate nu, ba mai mult, nu putini au fost cei care au platit tribut cu propria viata.

Dorinta fireasca de a trai mai bine, dorinta de a ne vedea copiii realizati, dorinta de a ne bucura alaturi de parinti, bunici si toti cei dragi, au fost idealurile pentru care, in ciuda tuturor greutatilor, am ramas cu speranta ca intr-o buna zi viata noastra se va schimba cu adevarat in bine. Aceasta zi ar fi trebuit sa vina deja, dupa eforturile pe care le-am facut, dupa anii de chin, in care uneori cearta si scandalul la varf inalt ne-au facut sa pierdem timp pretios.

Suntem membri ai Uniunii Europene, de mai bine de 1 an, de la 1 ianuarie 2007. Am asteptat impreuna acest moment istoric, comparabil, ca insemnatate, cu Marea Unire de la 1918. Am crezut ca integrarea europeana va aduce schimbarea si la noi acasa, dar din pacate, prea putin s-a schimbat.

Stiu ca in continuare peste 70 % dintre noi, romanii, credem in destinul nostru european. Mai stiu, din activitatea mea de parlamentar european, ca banii din fondurile structurale ar fi trebuit sa fie investiti deja de statul roman in proiecte majore: drumuri, autostrazi, spitale, scoli, agricultura si dezvotare rurala. De ce nu s-a facut, imi vine greu sa inteleg, sa cred si sa accept. Dar cred in continuare in destinul european al Romaniei, cred in continuare in puterea noasta, a celor multi, de a nu lasa ca drumul nostru sa se opreasca aici.

Fie ca astazi 9 Mai, de Ziua Europei, soarele sa rasara din nou deasupra noastra!

Eu unul aleg Europa si pe cei care au demonstrat ca stiu ce trebuie sa faca, prin fapte si nu prin vorbe. Aveti grija de viitorul vostru.

La multi ani Europa, la multi ani Romania!

Un comentariu:

Anonim spunea...

nutresc speranta ca si tine intr un nou inceput
eu sunt mai nou in lumea blogurilor, sper sa dezbatem chestiuni arzatoare pe viitor.