duminică, 6 ianuarie 2008

Un nou inceput

Am plecat mai devreme spre Brussels. Vremea destul de capricioasa nu prea pare prietenoasa si ma indeamna sa imi iau o marja de siguranta.

Asa ca am plecat din Suceava cu trenul inca de la amiaza, pentru ca maine sa pot prinde cursa Tarom de Brussels, la ora 7.20. Dupa 3 ore de zbor vom fi in capitala Belgiei si undeva spre ora amiezii voi ajunge in biroul meu din cladirea ASP a Parlamentului European.

De la inaltimea celor sapte etaje, abia astept sa imi citesc corespondenta. Atat cea electronica, cat si cea clasica, pe hartie. Probabil ca cei mai trecuti prin ale parlamentului proceduri s-au cam saturat de hartii si documente, insa pentru o persoana intrata ca mine, de curand in mecanismul european, foarte multe informatii par interesante.

De fapt, succesul (mi s-a spus) depinde de abilitatea de ati alege doar ceea ce are legatura cu activitatea de deputat sau cu chestiunile politice, dar nu numai, care te intereseaza.

Spre exemplu, marti vreau sa particip la un workshop pe tema bugetului (fiind membru in comisia pentru bugete, intelegeti interesul) organizat de cei din ALDE (liberlalii si democratii). Sa vad punctul lor de vedere asupra noilor aspecte care se contureaza in zona bugetului. Mai ales in perspectiva in care din 2009 va intra in vigoare noul tratat al Uniunii, semnat pe 13 decembrie la Lisboa (Lisabona) anul trecut. Apoi, tot in ziua de marti, voi primi un grup de studenti romani care vor sa viziteze parlamentul si care vor sa aiba un schimb de idei cu un deputat european. Sper sa iasa bine si sa putem, intr-adevar, discuta chestiuni serioase.

Ultimele doua zile ale acestei prime saptamani la Brussels (miercuri si joi) vor fi alocate pentru lucrul in comisiile de specialitate si pentru intalnirile in grupurile politice. In fine, joi seara, zborul spre Romania si din nou acasa la Suceava. Unde, timp de trei zile (de vineri pana duminica), vom face politica romaneasca. Un biroul executiv la TSD (tineretul social democrat) si probabil o deplasare in zona Dornelor, zona de care voi raspunde incepand cu acest an, in calitate de primvicepresedinte PSD.

Cam asa va arata prima mea saptamana de lucru in anul 2008. Si cam asa vor arata si celelalte, pentru ca mi-am propus in acest an electoral dificil sa am o prestatie buna si in parlamentul european, dar sa imi ajut si colegii mei de acasa, sa castige alegerile locale si parlamentare. Si sa demonstram, din nou, impreuna, ca PSD ramane cel mai important partid politic din Suceava si din Moldova. In plus, facand parte din regiunea de dezvoltare nord est, voi incerca sa fiu aproape de toti cei care au nevoie de un sprijin sau un sfat european.

In concluzie, atentie - motor, pe cai, ca se filmeaza. Va astept la final de an pentru retrospectiva 2008.

2 comentarii:

Cristina spunea...

La multi ani domnule Nechifor!

Ioan Catalin Nechifor spunea...

@cristina
multumesc si dumneavoastra va doresc sa va bucurati de tot ceea ce e mai frumos pe lume