marți, 30 octombrie 2007

Un alt fel de politica

Multi se asteptau ca astazi sa ocup editorialul cu subiecte politice. Se asteptau sa va spun cat de multe lucruri voi face eu pentru suceveni, atunci cand, cu votul lor, voi ajunge in Parlamentul European.

Nu voi face asa, pentru ca nu mai cred in declaratii politice goale de continut si pentru ca nu vreau sa dau satisfactie celor (putini de altfel) care incearca sa toarne noroi si mizerie peste imaginea mea. Buna sau rea, judecati dumneavoastra. Pentru ca eu cred mult in judecata romanilor si in capacitatea lor de a discerne promisiunea electorala de simtirea politica adevarata.

Sambata, am trait un moment straniu, de rusine si de bucurie, in acelasi timp. Am luat parte la inaugurarea unei sali de conferinte (Aurel Baesu) la Muzeul „Ion Irimescu” din Falticeni.Am trait cativa ani buni la Falticeni. Acolo, in orasul Dumbravii Minunate, am facut scoala gimnaziala la Cuza si liceul la Nicu Gane. Acolo am invatat sa fiu om si sa ma pregatesc pentru viata. Acolo am invatat ce e frumos, acolo am vazut pentru prima oara o sculptura. Pentru ca, la Falticeni, se afla singurul Muzeu de Autor din Romania. Maestrul Ion Irimescu ne-a binecuvantat cu o comoara de nepretuit.

Falticenii - aceasta Florenta a Romaniei, nu poate singur sa readuca in lumina muzeul cu toate capodoperele sale, pentru ca stadiul actual de degradare al cladirii care adaposteste colectia Maestrului, face ca bugetul local si cel judetean sa nu fie suficiente.M-am bucurat mult ieri, pentru ca italienii din Abruzzo – prietenii nostri latini - au finantat cu 50.000 de euro realizarea si dotarea unei sali de conferinte. M-am intristat enorm, cand mi-am dat seama de neputinta si indolenta guvernantilor, a celor care ar fi trebuit sa dea o amarata suma de bani pentru muzeu, pentru ca legea romaneasca nu da voie decat celui care detine patrimoniul sau guvernului sa intervina financiar in astfel de lucrari.

Ion Irimescu nu e doar al Falticenilor sau al Sucevei, Ion Irimescu e al romanilor si, daca asa stim sa ne pretuim ilustrii nostri inaintasi, atunci ne meritam soarta de codasi ai Europei.

Mergeti la Falticeni, asa cum am facut si eu ieri, in camera unde Maestrul si-a trait ultimii ani din viata. Si veti vedea cum a stiut sa pretuiasca acest titan al sculpturii romanesti, fiecare milimetru si fiecare secunda. Fiecare pas al Maestrului pare sa fi masurat acest dormitor de cativa metri patrati, pentru ca IonIrimescu, nu a vrut altceva decat sa vada muzeul reabilitat si redeschis in intreaga-i splendoare.

Multumim Italia, Romanie trezeste-te.

Niciun comentariu: