luni, 15 octombrie 2007

Raspunsuri

Pentru Bibliotecaru

Multumesc frumos pentru sfaturi. La varsta mea pun mare pret pe experienta altora si pe capacitatea unora de a vedea, din afara, ceea ce eu nu pot sa vad.

Nu fac politica pentru a-mi apare numele nici pe o strada in viitorul urbei Sucevei si nici pentru a-mi face o colectie de taieturi din ziare. Fac politica pentru ca nu mai am chef sa stau deoparte si sa vad luate decizii, in multe cazuri, doar dupa ureche. Nu stiu daca voi reusi, dar am obligatia sa incerc. Altfel, nu cred ca am dreptul sa comentez foarte mult si sa critic. Participarea la viata publica poate fi extinsa catre toate domeniile si chiar vreau, ca in Romania, oamenii obisnuiti (neimplicati politic) sa fie mai participativi. E un vis frumos.

Totusi, revenind la temele pe care le sugerati (cultura, oamenii, orasul) vreau sa va spun, cu parere de rau, ca in acest moment nu exista nicio strada din Suceava care sa poarte numele Karl Romstorfer - arhitect austriac, care a reinviat Cetatea de Scaun a Sucevei. Mai precis in 1904. Sau numele primarului sucevean din acele vremuri - Franz cavaler des Loges, cel mai longegviv dintre toti primarii (1891 - 1913), care a transformat Suceava din comuna in oras.

Stiti, adeseori se spune "cele bune sa se-adune, cele rele sa se spele", insa de multe faptele bune raman acoperite de praful uitarii. Asta e, dar mergem mai departe.

Cat despre capitala europeana a culturii, cred ca Romania, in intregul ei, merita o astfel de recunoastere. Pentru ca, aici la poarta de intrare catre Europa Occidentala, sau Apuseana daca vreti, romanii nostri au fost stavila in calea extinderii unor imperii, stavila care a permis dezvoltarea culturii vest-europene. Voi reveni in curand cu detalii suplimentare pe aceasta tema.

Niciun comentariu: